HISTORIE

Dorpsvereniging Velserbroek

De vereniging ontstaat als initiatief omdat met Koninginnedag in de nieuwbouwwijk Velserbroek  geen Oranjevereniging of dorpsvereniging actief is. De vertegenwoordigers van Dorpsvereniging Velserbroek, Mariet Paleari en Jacqueline Staats zijn op 19 februari 1997 bij notaris Mascini in IJmuiden waar de akte wordt ondertekend.

In datzelfde jaar komt Koningin Beatrix met haar gevolg naar Velsen. Aan de zojuist opgerichte dorpsvereniging wordt gevraagd of zij voor deze voor de gemeente Velsen zo bijzondere Koninginnedag haar medewerking wil verlenen om specifiek voor de jeugd een aantal activiteiten te ontwikkelen en te begeleiden in Velserbeek.

De Dorpsvereniging Velserbroek is sindsdien uitgegroeid tot een vast onderdeel van het sociale leven in Velserbroek.

Activiteiten van de vereniging zijn onder meer:

• Koningsdag met gezellige spelletjes voor kinderen
  • Avondvierdaagse met feestelijke intocht op Vestingplein
  • Sinterklaasintocht in Velserbroek
  • Kerstsamenzang op 24 december
  • Groep-8-disco in Jongerencentrum De Koe
  • Knutselmiddagen voor de jeugd uit groep 3 t/m 8

Onze vereniging kan niet bestaan zonder leden. Om meer activiteiten te kunnen ontplooien zijn wij altijd op zoek naar nieuwe leden, sponsoren en vrijwilligers. Met uw lidmaatschap steunt u de vereniging, zodat wij door kunnen gaan met onze activiteiten bestemd voor alle inwoners, jong of oud, van Velserbroek.

Via het menu hierboven wordt u verder geïnformeerd over onze activiteiten, samenstelling van het bestuur en aanvraag lidmaatschap.

Heeft u nog vragen, maak dan gebruik van het contactformulier. Wij zullen u zo spoedig mogelijk antwoorden.