Koningsdag

KONINGSDAG.

Een jarenlange traditie, zeker in Velserbroek.
Alleen, de jaren 2020 en 2021, even niet!

Twintig jaar geleden werd de zojuist opgerichte Dorpsvereniging Velserbroek gevraagd om het Oranjefeest in park Velserbeek te organiseren wegens het bezoek van Koningin Beatrix aan Velsen.

De toenmalige mede-oprichters, Mariet Paleari en Jacqueline Staats hebben samen met vele vrijwilligers een prachtige dag samengesteld voor alle Velsenaren én Koningin Beatrix.

Deze activiteit is dus de feitelijke start van onze dorpsvereniging.

Nu, vijfentwintig jaar later, is onze vereniging nog steeds actief bij het vieren van de opvolger van koningin Beatrix, de Koningsdag van Willem Alexander.

Hoe anders is het vandaag, 27 april 2022.

Door de tijd en menskracht die nodig is om activiteiten te organiseren, kunnen wij zo nét na alle beperkingen nog niet volledig uitpakken met leuke spelletjes voor de kinderen.

Dit jaar vieren wij Koningsdag met een gezellige samenkomst voor de ouders van onze vereniging bij Rinus in het Polderhuis.

Ook aan de kinderen is gedacht, zij zijn van harte welkom bij de dames van het schminken en ontvangen ook nog een leuk presentje.

Hoe meer vrijwilligers wij hebben, hoe meer activiteiten wij kunnen uitvoeren, dus meldt u zich aan voor één of meerdere activiteiten.

Een overzicht van de huidige activiteiten vindt u hier.  Maak gebruik van het contactformulier om u aan te melden.

video: familie Braam